معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ صبح امروز با توجه به نزدیک شدن فصل درختکاری کارگاه آموزشی برای نحوه شناسایی نهال سالم و اصول فنی، احداث باغ و توسعه باغات دیم در اراضی شیب دار برگزار شد.

هدف از برگزاری این کارگاه آموزش اعضا برای کاشت و داشت نهال سالم است.

عصمتی پور  معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت:تصمیمات کلی در کمیته فنی نهال استان گرفته شده تا در فصل کاشت نهال، نهال‌هایی که وارد شهرستان‌های استان می شود دارای گواهی سلامت و قابل رصد و شناسایی باشند.

وی افزود: در این دو سال موفق شدیم تا ۶۰ تا ۷۰ درصد کشت نهال سالم در استان اتفاق می‌افتد.

عصمتی پور با بیان اینکه به طور متوسط ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلو زرشک در اراضی دیم برداشت می‌شود، گفت: در اراضی شیب دار برخی از میکرو کلیم‌های استان وضعیت بارندگی بسیار خوبی را دارند که ما در این میکرو کلیم‌ها برداشت زرشک، عناب و گل محمدی دیم را داریم.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: باید به کشاورزان آموزش کشت محصولات کم آب بر و مقاوم به خشکی داده شود.

وی اظهار کرد: امسال اعتبارات و یارانه‌های نهال به کشاورزان چه در زمین‌های خود آنها و چه در عرصه‌های متعلق به منابع طبیعی داده می‌شود.

عصمتی پور با اشاره به احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس اظهار کرد: گلخانه‌هایی که در استان وجود دارند بالای ۳۰۰۰ مترمربع هستند و دلیل احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس حداکثر استفاده از منابع آبی است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد:طرح‌ها را به کشاورزان می دهیم و کشاورزان باید از طریق مراجعه به جهاد کشاورزی و یا از طریق سامانه ثبت اطلاعات خود را انجام دهند.
انتهای پیام/غ

برگزاری کارگاه آموزشی کاشت و داشت نهال 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.